3.4.2019

PP9

Lievä flunssani on pahentunut aivan kaameaksi taudiksi. Yskittää, keuhkoja polttaa ja on kertakaikkisen hirveä olo. Huonon olon takia olen syönyt todella huonosti, sillä ruoka ei maistu yhtään. Viimeksi alkuraskaudessa minulla oli aivan pohjaton ruokahalu. Minun on yhä vaikeampi uskoa, että olisin raskaana. Tämä kamala virus on varmasti tappanut alkioni. Ainoa raskauteen viittaava on lämpöjen nousu iltaisin (kyllä, aloin niitäkin mittaamaan, koska olo on kuin 39 asteen kuumeessa), mutta tyhmä olisin, jos en liittäisi sitä ennemminkin tähän kehoni lamauttamaan tautiin.

Minulla oli aivan ihana viime viikko ja hyvä oloni on nyt vain muisto vain. Vihastuttaa. Olen saanut keskenmenon ja sen jälkeen potkut töistä. Tämäkään ei riitä, vaan nyt saan olla neljän seinän sisällä maailman kamalimman taudin kaatamana. Mitähän seuraavaksi tapahtuu, jotta oloni saisi vielä kurjemmaksi?

4 kommenttia:

  1. Mulla rinnat turposivat ja aristivat todella pahasti ensimmäisessä raskaudessa, hädin tuskin pystyin suihkussa käydä. Toisessa raskaudessa rinnat eivät reagoineet mitenkään. Ainut oire oli aivan kaamea flunssa. Pelkäsin myös taudin tappavan alkion, mutta varhaisultrassa näkyikin kaksi vahvaa sykettä. Gynekologi nauroi ja sanoi, ettei alkiot nyt noin vähästä kuole. Nyt on kaksosraskaus menossa viikolla 34. Tilanteesi kuulostaa siis ainakin minun korviini erittäin hyvältä. Pidän peukkuja pystyssä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Tämä kyllä lohdutti todella paljon.
      Sellainen toivonpilkahdus tässä myös on, että olen kärsinyt muutaman päivän pahoinvoinnista, johon tuntuu auttavan vain syöminen. Pahoinvointi on muistuttanut sellaista huonoa oloa, jota minulla on joskus ollut flunssan yhteydessä aiemminkin, mutta en muista koskaan kärsineeni siitä näin montaa päivää putkeen. (Googlen mukaan kyse on tietenkin mykoplasmasta eikä raskauspahoinvoinnista).

      Ihanaa odotusta sinne!

      Poista
  2. Kovasti jännittää sinun puolesta! Ei enään montaa päivää, kun asia selviää. Itse muistelen, että olen paljon lukenut juuri kovastakin flunssasta raskausoireena, elikkä jos tämä olisikin nyt vaan positiivista. Ja minulle kanssa yhden inseminaation jälkeen lapsettomuuslääkäri nauroi, kun kerroin peloista että mahdollinen alkio ei pääse kiinnittymään kovan flunssan vuoksi. Ei alkioita mitkään flunssat kuulemma hidasta tai tapa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On huojentavaa kuulla, että lääkäri on ollut tuota mieltä :) Tämä flunssa on kyllä tiukkaa tekoa, mutta toivottavasti niin on alkiokin.
      Flunssa on alkanut nyt vähän helpottamaan vieden mennessään myös pahan olon. Oireet ne vaan loistaa poissaolollaan. Ei ole janoa, erityistä nälkää, ei mahjuilimisia eikä rintojen aristusta. On hyvin vaikeaa uskoa, että tästä tulisi mitään.

      Poista