9.4.2019

Viimeinen mahdollisuus

Meillä on enää yksi pakkasalkio jäljellä viime elokuun ICSI-hoidoista julkisella. Klinikalta kysyttiin, jos haluaisimme pitää hiukan hengähdystaukoa ja sopia siirron myöhemmäksi. Klinikan henkilökunta ei tunnu ottavan paljon paineita siitä, että olen kohta aivan liian vanha raskautumaan. Todennäköisyydet huonontuvat kuukausi kuukaudelta ja itse koen voimakkaasti, ettei minulla ole todellakaan yhtään aikaa hukattavaksi. Ilmoitin siltä istumalta vastauksena, että uusi lääkkellinen kierto saa alkaa puolestani heti kuin se on vain mahdollista.

Onkin mielenkiintoista nähdä, että kuinka monta päivää siihen menee, että tuolla alhaalla alkaa jotain tapahtumaan. Progynova on nimittäin melko tehokas hormoni ja olen syönyt sitä hevoskuurin verran neljän viikon ajan.

Sinänsä meitä ei haittaa, vaikka kuukautiset eivät ala ihan heti, sillä olen lähdössä matkoille nyt pariksi viikoksi, eikä ultraus olisi onnistunut helposti muutenkaan tähän väliin. Kerrankin minulla on tuuria aikataulujen sumplimisessa! On tavallaan myös helpotus, että työkuviot ovat nyt seisahduksissa, eikä minun tarvitse ottaa stressiä hoidon aikatauluttamisesta töiden suhteen. 

Jos tämä seuraavakin PAS menee mönkään, niin olen jo alkanut miettiä, että milloinkahan pääsen seuraavaan kerran munankeruuoperaatioon. Täytyykö taas jonottaa julkisella sen puoli vuotta vai pääsenkö ohituskaistalla jo vaikka kesäkuussa ennen kesätaukoa? Jos joudun jonoon uudestaan, olen melko varma, että hermoni eivät tule sitä kestämään ja voisin harkita jonotuksen aikana hoitoja myös yksityisellä puolen. Olen säästänyt rahaa 1,5 vuoden verran hoitoja varten ja nyt olisi kertynyt jo melko hyvä määrä puskuria hoidon toteuttamiseen.

4 kommenttia:

  1. Luulisi, ettei jonoon joudu kun asiakkuus on avattu. Vaikka en kyllä tiedä onko minkälaista varoaikaa ja miten tämä kesä sekottaa.. Pidän peukkuja, että tärppää ja ettei tarvitse uutta kierrosta toviin miettiä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Toivottavasti asia olisi näin, eikä tarvisi enää jonottaa. Harmi vaan, mutta lääkkeiden takia kiertoni venyi niin pitkäksi, että jos klinikka ei suostu aloittamaan seuraavaa IVF/ICSI:iä heti seuraavasta kierrosta niin sitten homma varmaan venyy taas vasta joskus elokuulle.

      Poista
  2. Toivotaan, että ette joutuisi uusintakierrokselle, vaan tärppäisi viimeisestä siirrosta. On tämä kyllä aikamoista arpapeliä ja kaikki pitää olla täysin kohdallaan, että onnistuisi.
    Kirjoitin joskus alkusyksystä kommenttia, kun ensimmäinen ivf hoito meillä epäonnistui. Nyt takana on jo kaksi lisää, molemmissa kasvattelu on epäonnistunut ja punktiossa ei olekaan ollut enää mitään jäljellä. Viimeistä aloitellaan tässä kuussa, alkaa jo koville ottaa. Tsemppiä sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3 Olen pahoillani, että teidänkin matka on mennyt sieltä vaikeimman kautta :( Noin monta IVF:ää lyhyessä ajassa vie aivan hirvittävästi voimia. Aina kun meille on suotu (pakotettu) taukoja hoidoista on elämä maistunut niin paljon paremmalta ja helpommalta. Hurjan paljon tsemppiä tähän viimeiseen! Epäonnistuneista hoidoista on varmasti opittu paljon ja se parantaa tämän viimeisen todennäköisyyttä onnistua paremmin.

      Poista